Waarom je meer op social media mag snuffelen.

Het lijkt soms zonde van je tijd om bijvoorbeeld uren op facebook rond te hangen. Echter wanneer je dit met een duidelijk doel doet kan het je veel opleveren. Er is enorm veel informatie te vergaren waardoor je veel efficiënter en vooral veel effectiever kunt omgaan met deze media. Hoe sneller je meer resultaat haalt hoe beter toch? Dus ga er maar eens lekker voor zitten.

  1. Interesseer je in je doelgroep.

  2. Er zijn 2 zaken die hier van belang zijn. Waar bevind je doelgroep zich en wat doen ze daar. Welke artikelen vinden ze leuk? Van welke groepen zijn ze lid? Sharen ze veel? Reageren ze vaak? Zijn ze actief? etc. etc. Met dit soort gegevens kun je een prima analyse maken om zodoende via het juiste kanaal de juiste boodschap uit te dragen.

  3. Interesseer je in je concurrent.

  4. Het lijkt een open deur maar het is o zo belangrijk.. hoe manifesteren jouw concurrenten zich? Lees hun nieuwsberichten, blogs etc. Heel makkelijk is het om jezelf te abonneren op hun nieuwsbrieven. Zo krijg je automatisch hun content binnen. Check vooral je succesvolle concurrenten, kennelijk hebben zij een methode ontwikkeld die aanslaat.

  5. Interesseer je in je branche.

  6. In de ene branche gaan de ontwikkelingen sneller dan in de andere. Veranderingen zullen echter in iedere branche voorkomen. Zorg dat je op de hoogte blijft van de trends, nieuwe technieken etc. En zeker niet onbelangrijk, kijk ook hoe je doelgroep hierop reageert. Met deze informatie kun je weer handig inspelen en je content zo aantrekkelijk mogelijk maken.

  7. Interesseer je in je eigen bedrijf.

  8. Content plaatsen is natuurlijk noodzakelijk. Maar wat dan? Check alle reacties, reageer hierop. Ga na hoe er online over jouw bedrijf of product wordt gesproken. En... anticipeer hierop.

  9. Ga de relatie aan.

  10. Ga een relatie aan met je doelgroep. Als er al sprake is van een relatie zorg dan dat deze verbetert. Reageer ook eens leuk op hun content bijvoorbeeld. Vraag hun mening, geef eens wat weg en check of dit bevallen is. Geef je doelgroep het gevoel dat ze belangrijk zijn. Klanten stappen over het algemeen liever in een warm bad dan dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Categorie: