Meten = Weten

Inmiddels ben je al een tijdje aan de slag. Je hebt al heel wat e-mail adressen verzameld. Je stuurt nieuwsbrieven, aanbiedingen en wat al niet meer. Je doet je best om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Je verplaatst je in de klant en gaat er vanuit dat hetgeen je verstuurd echt aanslaat.

En, slaat het aan?

Misschien wel, misschien heb je een redelijke response en een bevredigende conversie. Maar inmiddels weet je hoe MekoMedia denkt... het kan altijd beter.

Doe eens gek!

Splits je e-mail bestand eens in delen en stuur elke deel een totaal verschillende mail. Andere vormgeving, ander taalgebruik en een andere sfeer. Bied wel hetzelfde aan in deze AB-test.

Nu wordt het leuk, nu kun je gaan meten welke manier van communiceren het meest aanslaat bij je klant. Met deze gegevens ga je verder aan de slag. Wellicht nog meer nuanceren tot je een perfecte manier hebt gevonden om jouw doelgroep te benaderen.

Er is geweldige software beschikbaar die je kan helpen bij het verzenden van je boodschappen en die uitgebreide analyses afleveren. Zo is te zien of je mail is gelezen, of er op een link geklikt is, of er daadwerkelijk iets besteld is langs deze weg etc. etc.

Klinkt dit te ingewikkeld voor je? Of is dit toch niet jouw cup of tea? Je weet ons te vinden ;-).

Categorie: