Je mikt te laag joh! Of is het net te hoog?

Natuurlijk doe je je best en het liefst doe je alles zelf. Gelijk heb je... je kan ook echt alles. En toch, die winst wil je eigenlijk wel wat hoger. De omzet groeit niet en het wordt tijd om wat hoger te mikken.

Dit hoeft niet te betekenen dat het roer volledig om moet... ook kleine aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben.

Een klein beetje hoger geeft al resultaat.

Soms kan een andere groeigedachte wonderen verrichten. Elke ondernemer kan een manier verzinnen om €50,- per week meer te verdienen. Een simpel ideetje, een klein beetje cross-selling, meer klantcontact etc. etc. Die €50,- is zo verdiend. Als dat werkt kun je het ook op andere klanten en projecten toepassen en dan wordt €50, €100, €150 etc. etc. enkel en alleen omdat je in beginsel ietsje hoger mikt.

Waar moet je op mikken?

Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren wanneer u uw website anders inricht. Meer gericht vanuit de wensen maar zeker ook vanuit de psychologie van de klant. Welke factoren triggeren ons om actie te ondernemen? Gaan we keihard schreeuwen dat ze bij ons moeten kopen of zijn er andere, subtielere manieren om ze in beweging te krijgen. Planten groeien immers ook door de zon en de regen, niet door de donder.

Is de doelgroep voldoende uitgediept en is het misschien eens tijd om dit opnieuw onder de loep te nemen? Wellicht heb je jaren gemikt op een bepaalde doelgroep, terwijl je marketing gericht was op een totaal andere. Met een kleine verandering in je communicatie zal er snel een ander resultaat komen.

Maar blijf binnen de lijnen!

Dus… de hele strategie omgooien is niet altijd nodig… de huidige ‘tweaken’ kan snel meer winst opleveren…. Mits je beter mikt natuurlijk.

Categorie: