Bundel die krachten maar!

De mogelijkheden tot samenwerken met andere ondernemingen liggen voor het oprapen. Mits slim aangepakt, kunnen de voordelen kunnen enorm zijn. Je kunt door samenwerking de exposure van meerdere onderneming aanzienlijk verhogen. Tevens is een hele nieuwe klantenstroom niet ondenkbaar.

Maar waar moet je het zoeken?
Wat zijn je opties en moeten het altijd aanverwante bedrijven zijn?

Soms moet je even outside the box denken om tot een geniaal idee te komen. Wellicht heb je in je huidige klantenbestand iemand waarmee je samen een goed concept kan bedenken of juist bij één van je leveranciers. Je kan heel makkelijk je reclamebudget halveren en je exposure vertienvoudigen door een samenwerking aan te gaan met verschillende bedrijven die allemaal in een totaal andere branche werkzaam zijn.

Hoe?

Een keer sparren met elkaar en wij helpen je op weg!

Toch geven we je alvast een stukje "hoe".

Het samenwerken met directe concurrenten kan wel eens tot problemen komen daar je in elkaars vaarwater zit en enige reserve en wantrouwen naar elkaar een logisch gevolg is. Hier moet je dus voorzichtig mee zijn.

Raakvlakken zijn niet altijd noodzakelijk maar wel handig. Een beauty salon kan bijvoorbeeld makkelijk iets ondernemen met een sportschool, zonnestudio of kapsalon. Coaches met een bepaald specialisme kunnen heel gemakkelijk een seminar vol krijgen door in plaats van sec hun eigen gebied (niche) een combinatie met andere gebieden samen te stellen. In plaats van een niche markt benader je dan een grotere groep die wellicht van aanverwante specialismen willen proeven om te ontdekken waar ze vervolgens mee verder willen. Een lifestyle coach gecombineerd met een voedingsdeskundige en iemand die alles kan vertellen over je bioritme zou best wel eens een krachtige combinatie kunnen zijn.

Dus.... even nadenken wie en wat er allemaal in je netwerk zit. Bedenk de gekste ideeën en verras een mogelijke partner hiermee. Ondernemers wil meer omzet en resultaat en zijn bij een goed idee vaak bereid om dit samen vorm te geven. Iemand moet alleen de eerste stap zetten.

Succes!

Categorie: